Ritmisch koken.

Op het ritme van de Arabische muziek beweeg ik me door de keuken. Met een sierlijke en beheerste beweging gooi ik de fijngesneden uitjes in de Marokkaanse tajine. Ik verwen de uitjes met het gezelschap van de tomaten en paprikaatjes, het mengsel begint te dansen van genot.

Ik giet er een pittig gekruide saus overheen, waarna de paprikaatjes even schrikken om vervolgens langzaam tot rust te komen. Ze leunen onderuitgezakt in de tajine en genieten van de rustgevende muziek op de achtergrond.

In de keuken verspreidt zich een heerlijke aroma. Ik sluit mijn ogen en laat mijn zintuigen geprikkeld worden. Voor een moment waan ik mezelf in het magische Marrakech en beleef ik het sprookje van duizend en één nacht…

Geschreven voor de schrijfwedstrijd van 120w: categorie Culinair.

One thought on “Ritmisch koken.

  1. Ik begin trek te krijgen en mijn mond vult zich met speeksel. De Marokkaanse tajine doet mij denken aan de vele kruidige tajines op de Jemaa el Fna (de centrale plein in Marrakech). Het mengsel van tomaten, paprikaatjes, uitjes en safraan maakt dat de tajine heerlijk ruikt.

    En nu maar wachten tot vanavond 18.00 uur: de tajine zal heerlijk smaken!

Geef een reactie

