Morgen, ben ik kapitein.

Morgen zal ik aan het roer van mijn schip staan. Ik zal niet langer op het achterdek blijven, wachtend op het signaal van de kapitein om de koers van de reis te bepalen. Ik zal zelf de koers bepalen en opdracht geven om de zijlen te hijsen. Mijn schip zal niet enkel met de wind mee varen. Als het nodig is, vaar ik tegen de sterke stroming van de zee in. Ik zal de hoge golven moedig trotseren, de golven die omslaan als ongeschreven bladzijden. 

Mijn bemanning zal ik met zorg samenstellen. Mijn eerste bemanningslid is mijn tevens goede vriend Dromer. Hij krijgt als eerste een aanstelling op het schip. Voor dit bemanningslid is niets onmogelijk. Geen enkele bestemming is voor hem onbereikbaar.
Mijn goede vriend Criticus mag in dit gezelschap uiteraard ook niet ontbreken. Criticus heeft zo zijn valkuilen -hij kan soms erg kritisch zijn -maar heeft echter ook een groot talent. Hij zal me scherp en alert houden. Criticus zal me op mijn tekortkomingen als kapitein wijzen, echter zonder zijn loyaliteit aan mij te verliezen. Een ander bemanningslid dat dit gezelschap goed zou aanvullen, is mijn goede vriend Realist.

Dit drietal heeft een bijzondere band met elkaar.Voor Dromer geldt ‘the sky is the limit’, Criticus brengt Dromer weer ‘down to earth’. En Realist, die zorgt ervoor dat Dromer tot een zekere hoogte kan zweven in de lucht, zonder de eindbestemming van het schip uit het oog te verliezen.

Morgen, ben ik kapitein van mijn schip. Dan zal ik een koers bepalen,
met mijn trouwe bemanning aan mijn zijde.

 Geschreven voor schrijfwedstrijd van PostNL, ‘schrijf vandaag een brief aan morgen’.

8 thoughts on “Morgen, ben ik kapitein.

  1. Ik ben benieuwd naar de route die jouw schip gaat afleggen en wat de eindbestemming mag zijn. Is toch een leuk begin om nog heel veel blogs op deze site achteraan te gaan schrijven! Ik kom dus binnenkort weer eens hier kijken!

    • Hoi Merel,

      Dankje wel. Wees welkom op mijn blog. Er zullen zeker nog meer blogs volgen! Als je af en toe een kijkje neemt, zul je langzaam ontdekken welke route mijn schip zal varen en waar naartoe😉

      PS: ik ben nog nieuw hier op WordPress.com, dus weet nog niet helemaal hoe het werkt. Ik zie jouw comment niet op mijn blog verschijnen. Weet jij hoe dat werkt? Of is dit een persoonlijk bericht?

      Groetjes,

      Fluistervinkje.

  2. Het is een prachtige verhaal ik weet zeker dat je een mooie eindbestemming zal bereiken.
    Ik zou zeggen ga gewoon door met schrijven want er zit heel veel in je ! Beste zusje Smahane ! Ga gewoon door want je hebt gewoon een gouden hand..wie weet komt er nog een mooie verhaal…
    Veel Succes

    • Dankje wel grote broer, heel lief van je! Goed om te horen dat je jezelf in mijn verhaal herkent…. Maar vergeet niet dat jijzelf het roer van jouw ‘schip’ altijd zelf in jouw handen houdt en dat jij jouw schip zelf kunt sturen, hoe jij dat wilt. Vele mensen in jouw leven zijn slechts bemanningsleden! Jij bepaalt uiteindelijk als Kapitein wie er mee mag op jouw schip.

      Hopelijk word je heel gelukkig welke kant je ook op ‘vaart’ met jouw schip en wie er ook met jou aan boord zijn😉 Ik wens jou dus ook een hele mooie reis met een prachtige eindbestemming. Je verdient het.😉

  3. Dag fluistervinkje, wat leuk dat ik je afgelopen zondag heb ontmoet. En wat kan jij mooi voordragen! Het was een even mooie inspirerende tekst als hierboven. Succes met je reis, neem alles waar, en wees voorbereid op je bestemming❤ Veel liefs,

Geef een reactie

